• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Credway inkasso, hur brukar de vara?

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
brukar ju tar en tid innan misssbrukad kredit dyker upp. några skrev här kan ta flera månader innan det kommer upp
fast enligt credway själva så rappoterar dom inte det, däremot så blir man spärrad hos dom och deras syster företag :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 397
Mottagna reaktioner
13 471
Poäng
8 917
brukar ju tar en tid innan misssbrukad kredit dyker upp. några skrev här kan ta flera månader innan det kommer upp

Är det inte konstigt att rapportera om en missbrukad kredit när man skött sin avbetalning, med Gothia i det här fallet i flera månader?
Jag vet inte som du säger så skriver folk så faktiskt.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Jag kommer nog släppa min klarna till inkasso. Legalis inkasso? Får man missbrukad kredit?
Släppte min dit i våras och fick ingen missbrukad kredit! Räntan blev högre...fast fick betala mycket lägre belopp ;) betalar 1000 kr ...så typ amorterings fritt nu
 

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Släppte min dit i våras och fick ingen missbrukad kredit! Räntan blev högre...fast fick betala mycket lägre belopp ;) betalar
Amorteringsfritt e ju inge vidare om man vill bli skuldfri, pyntar du in extra på det lånet då?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Amorteringsfritt e ju inge vidare om man vill bli skuldfri, pyntar du in extra på det lånet då?
Eftersom jag har onea helt räntefritt idag hos Gothia så betalar jag av det lånet med 2000 kr. När det är klart i januari så kommer jag börja betala av på klarna hos legala... Helt omöjligt för mig att betala mer
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 784
Mottagna reaktioner
2 637
Poäng
1 857
Ingen missbrukad kredit, jag fick räntefritt på min klarnakredit som var på 21000. Jag betalar 1500/ mån och allt går till amortering.
Vad härligt för dig :) jag fick inte räntefritt...jag hade en skuld på 50k ...frågade du legalis eller klarna om räntefritt ? För antar ditt hamnade hos legalis inkasso med?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 200
Mottagna reaktioner
1 276
Poäng
997
Vad härligt för dig :) jag fick inte räntefritt...jag hade en skuld på 50k ...frågade du legalis eller klarna om räntefritt ? För antar ditt hamnade hos legalis inkasso med?

Undrar jag också, hur lyckades du få räntefritt? För en lång period framåt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp